Pàgines

15 d’abr. 2014

Una coca de pastanaga "tunejada" ;P

Avui vos duc un dels pastissos més especials per jo dels que he fet, és de pastanaga amb farcit de crema de formatge i decoracions de fondant.

Carrot Bunny Cake 2


Se suposava que aquest pastís no el publicaria fins més endavant. La meva idea era anar publicant els pastissos fets amb fondant així com els vaig anar fent perquè vegèssiu la meva evolució dins aquest món. Però crec que hagués estat una errada deixar passar l'oportunitat de compartir amb voltros aquest pastís tant "de Pasqua".

The Fuiest Carrot Cake Collage

Aquest pastís va ser un encàrrec de n'Aina, la fillola del meu al·lot. Als seus 16 anys (tota una joveneta) mai no havia tastat un pastís de pastanaga i em va demanar si li en podia fer un i... dit i fet! Allò que començava amb un pastís molt senzill, que ja havia fet moltes de vegades, va acabar sent un dels pastissos amb el qual estic més conenta de tots els que he fet.

Què fa especial a aquest simple pastís de pastanaga?
  1. Volia pràcticar com fer una rosa amb la màniga pastissera amb frosting. Vaig usar la "boquilla" 1M de Wilton i la crema de formatge que sempre he utilitzat en aquesta recepta. i com podeu veure... em va sortir molt bé per ser el primer pic! ;D
  2. Volia fer una Naked Cake, és a dir, un pastís sense cobrir amb cap crema, on es vegessin les capes i els farcits.
  3. El volia decorar amb fondant però d'una manera molt senzilla i per practicar un poquet alguna figura en 3D sense complicar-me la vida.
Abans de tot vos deixaré la recepta i després vos explicaré com la vaig muntar.


INGREDIENTS 
Per a dues coques de pastanaga (per a dos motllos de 15cm o un de gros o 15 cupcakes) (recepta del bloc My Sweet Carrot Cake).

- 120gr de farina.
- 1 culleradeta de bicarbonat.
- 1 pessic de sal.
- 1 culleradeta de canyella en pols.
- 2 ous L a temperatura ambient.
- 130gr de sucre moreno.
- 120ml d'oli de girasol.
- 1/2 culleradeta d'extracte de vainilla.
- La ratlladura de la pell d'una taronja.
- 225gr de pastanagues pelades i ratllades.

COM HO FEIM?

1. Encalentim el forn a 180º.
2. En un bol tamissam els ingredients secs: la farina, el bicarbonat, la sal i la canyella en pols. Ho reservarem.
3. En un altre bol batem els ous amb el sucre.
4. Mentres seguim mesclant afegim l'oli, l'extracte de vainilla i la ratlladura de taronja.
5. Tot seguit, afegirem a aquesta pasta la mescla dels ingredients secs i ho mesclam molt bé.
6. Per acabar incorporarem les pastanagues ratllades i ho tornarem a mesclar bé.
7. Ficarem la mescla dins dos motllos petits o un de gran i ho enfornarem a 180º durant uns 25 minuts, encara que tot dependrà de la mida del vostre motllo, així que anau controlant la coca i picau-la amb una broqueta o escuradents per saber si està llesta.
8. En estar cuits, deixarem refredar les coques damunt una reixeta.


INGREDIENTS
Per a la crema de formatge (recepta de la meva amiga Maria Pau, una crack de la cuina!! http://mariapauburguera.blogspot.com.es/)

- 150gr de formatge en crema (tipus philadelphia).
- 75gr de sucre en pols.
- 180gr de nata per a muntar.
* Hi ha gent que afegeix la ratlladura d'una taronja per aromatizar, però jo no li pos perquè a casa no agrada.

COM HO FEIM?

1. Pujarem la nata amb una batedora.
2. Quan estigui un poc muntada afegirem el sucre en pols, a poc a poc sense deixar de batre.
3. En estar muntada afegirem el formatge en crema i ho batrem un poquet més fins que estigui ben integrat amb la nata. (Pensau que si muntau massa i vos passau... fareu mantega!!! ;P).
4. Si trobau que la consistencia és adequada ho podeu utilitzar de tot d'una, si trobau que es un poc fluixa la podeu ficar uns minuts a la gelera.


INGREDIENTS
Per a la buttercream normal, per fer l'herba. Del bloc Objetivo Cupcake Perfecto.

- 125gr de mantega a temperatura ambient.
- 150gr de Icing Sugar (sucre en pols molt fi, si no en teniu podeu utilitzar sucre en pols normal).
- 1/2 culleradeta d'extracte de vainilla.
- 1 cullerdada de llet. (jo no la vaig posar).

COM HO FEIM?

1. Tamisam el sucre i ho ficam dins un bol amb tots els altres ingredients.
2. Batem bé fins aconseguir una crema molt cremosa i blanquinosa.
3. Afegim un poc de colorant en gel de color verd i mesclam bé perquè quedi ben integrat.


COM VAIG FER EL PASTÍS?
1. Vaig començar fent proves amb figuretes de fondant: primer un conill, després pastanagues, més tard floretes... i ho vaig deixar eixugar tot el vespre. M'agrada deixar que s'eixuguin un poc les figures que faig amb fondant perquè així són un poc més fortes i no perden la forma quan les manipules.

 
2. Després vaig coure dues coques de pastanaga de 15cm de diàmetre. Sí, va ser molt petit el pastís, només n'havíem de menjar 6 persones.

3. Tot seguit vaig fer el frosting i el vaig ficar una estoneta a la gelera perquè estigués un poc més fort.

4. Un pic vaig tenir les coques i el frosting un poc fred, vaig començar a farcirles fent roses grosses amb el frosting, utilitzant una "boquilla" 1M (Clicau aquí i podreu veure un vídeo de com fer-ho damunt un cupcake). Vaig posar una capa de frosting damunt cada coca.
  Carrot Cake Frosting Collage

5. Quan vaig tenir la coca farcida vaig fer una buttercream normal i la vaig tenyir de verd. No sé que em va passar que quan vaig voler tenyir la crema de formatge però es va com a tallar i va ser massa líquida per a utilitzar-la per fer herba així que vaig fer la buttercream que vos he explicat abans. Per fer la gespa vaig utilitzar la "boquilla" 233 de Wilton i vaig anar fent muntets amb la buttercream i realment no té cap secret... surt tot sol!

Grass Collage
6. I per acabar vaig col·locar les decoracions de fondant per damunt.

Carrot Bunny Cake 1

Em vaig divertir molt fent aquest pastís i és un dels que més m'agrada de tots els que he fet! ;))
Esper que a vosaltres també vos agradi i la proveu de fer encara que sigui sense decoracions!
Fins aviat!

Xis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada