Pàgines

20 de des. 2013

Magdalenes de torró de Xixona

Els cupcakes no m’agraden. Bé, mentida! Les magdalenes sí que m’agraden, el que no m’agrada són aquestes cobertures fetes bàsicament de mantega, sucre i qualque altre ingredient per donar-li gust.

Però em feia moltes ganes fer magdalenes i també qualque recepta de Nadal així que vaig pensar en uns cupcakes de torrò que havia vist al llibre de Objetivo: cupcake perfecto però estava clar que no anava a fer la buttercream de torrò (mantega + sucre + torró en pasta).

A més, la recepta de les magdalenes també duia torró en pasta (es refereix a aquesta, però no en tenia. Així que em vaig recordar que al super hi havia d’aquesta altra, però no en quedava. Així que vaig dir: I si la faig jo??? Durant una estona vaig estar pensant com fer-la i al final vaig pensar: No pot ser tan difícil!!! Així que vaig dir: i si li fic torró de veres? Bona idea! Però com? Estava clar que el torrò havia de quedar integrat el màxim possible dins la massa així que vaig decidir diluir-lo amb la llet i aquesta va ser la solució.

Varen sortir unes magdalenes super esponjoses amb qualque trosset d’ametlla i amb un gustet de torró… boníssim!!!

Bé, després de tot el rollo que vos he amollat vos deix amb la recepta.

20131222-114033.jpg


INGREDIENTS (em varen sortir 24 mini magdalenes i 12 normals).
- 115gr de mantega a temperatura ambient.
- 220gr de sucre blanc normal.
- 3 ous.
- 220gr de farina fluixa o normal.
- 1 culleradeta i 1/2 de llevat en pols.
- 120ml de llet.
- 60gr de torro de Xixona (torró del fluix, si voleu que tengui més gust de torró afegiu-ne més!).


COM HO FEIM?
1. Encalentim el forn a 180 graus amb foc a dalt i a baix.
2. Batem la mantega amb el sucre fins que estiguin ben integrats i tenguem una mescla blanquinosa i esponjosa.
3. Afegim els ous d’un en un i ens asseguram que quedin ben mesclats amb la pasta.
4. Passam per un sedàs la farina i el llevat perquè no ens quedin grums.
5. Incorporam la farina i el llevat a la pasta que tenim. Pensau que hem de batre mes fluix perquè no hi hagi farina per tot!
6. Ficam el torró dins la llet i mesclam molt bé per arribar a fondre’l.
7. Un pic tenim ben diluit el torró dins la llet ho afegim a la pasta i tornam a mesclar molt bé.
8. Posam unes capsules en un motllo de magdalenes perquè no perdin la forma. Pensau omplir les capsules només 3/4 parts.
9. Enfornam les magdalenes uns 15-20 minuts o fins que les piquem amb un escuradents i aquest surti ben net.
10. Les deixarem refredar damunt una reixeta.

Aquestes magdalenes són boníssimes per berenar amb un cafè o xocolata calenta.

Animau-vos a fer-les ara que tenim torró o en acabar les festes, quan no sapiguem què fer amb el torró que ens ha sobrat!

Bon profit!

Xis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada