Pàgines

27 de des. 2013

Galetes decorades per Nadal

El Nadal passat vaig fer aquetes galletes per regalar-les a les meves companyes de feina. Estan fetes amb la recepta de galetes que de moment més m’agrada, tant per fer-les com per menjar-les.



Em feia moltes ganes provar de decorar galetes, així que vaig investigar per la xarxa com ho podia fer i després de veure les diferents opcions amb el que es pot fer (clara d’ou, albúmina en pols, pols de merenga…) em vaig decidir per aquesta darrera. La merenga en pols es compra en uns potets que ja venen preparats i només s’ha d’afegir aigua i Icing Sugar (que no és el mateix que sucre en pols, ja ho explicarem a una altra entrada).



Per decorar les galetes vaig fer la mescla com deien les instruccions i la vaig ficar dins una mànega pastissera amb una “boquilla” del número 2, que és molt primeta i és ideal per delinear i fer voreres. Quan encara estava humit vaig aferrar uns sprinkles, com podeu veure a l’arbre de Nadal, i ho vaig deixar eixugar tot el vespre. Els sprinkles són unes decoracions ja preparades fetes amb sucre: bolletes, corets, estrelletes… D’aquesta manera és com vaig fer les decoracions i per ser les primeres no em vaig voler complicar més.



La recepta original és del bloc La receta de la felicidad. Jo he fet diferents variacions de la massa que ja vos aniré mostrant. 

Vos deix la recepta per si vos animau. 


INGREDIENTS 
- 400gr de farina normal. 
- 125gr de sucre en pols. 
- 200gr de mantega freda. 
- 1 ou mitjà. 
- Un pessic de sal.
- Per les de xocolata només afegir 1, 2, 3… cullerades de cacau en pols segons el vostre gust. 


COM HO FEIM? 
1. Encalentim el forn a 180 graus. 
2. Tallam la mantega freda en quadrades petits. 
3. Mesclam bé tots els ingredients fins que tenguem una pasta que no s’aferri a les mans. 
4. Estiram la pasta entre dos fulls de paper de cuina i ho aprimam amb un aprimador. 
5. Ficarem dins la gelera la pasta aprimada i entre el paper de cuina i ho deixarem un parell d’hores. Fent això es tallaran molt millor i no perdran la forma. 
6. Treim la pasta de la gelera i tallarem les galetes amb un tallador amb la forma que volguem. Si trobam que la pasta s’ha encalentit molt la podem tornar a ficar uns 15 minuts a la gelera i així aguantarà més la forma durant l’enfornament. 
7. Les enfornam uns 10 o 15 minuts (dependrà del vostre forn o de la mida i el gruix de les vostres galetes). Sabreu que estan llestes quan les voreres comencin a agafar un color daurat. 
8. Un pic les treim del forn les deixam refredar damunt una reixeta. 
9. Quan s’hagin refredat les podrem decorar al vostre gust. Com he dit abans jo vaig utilitzar merenga en pols que és molt bo d’utilitzar, encara que podeu emprar altres coses que tengueu a mà com per exemple xocolata desfeta tenint en compte que el resultat serà diferent. 

Esper que vos animeu a fer aquestes galetes encara que sigui sense decorar ja que són molt bones! 

Xis


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada