Pàgines

3 de maig 2014

Pastís Super Mario Bros

Un pastís per a celebrar el 32 aniversari d'un apassionat dels videojocs i especialment del Mario Bros.
Mario Bross 4
 Aquest pastís el vaig fer el juliol passat i va ser el pastís amb el que vaig aprendre de veres a treballar el fondant. Crec que ja he dit abans que mai no he fet cap curs de fondant, vaig aprendre mirant vídeos i llegint artícles per internet, posant-me reptes i aquest és el més gros que he fet i el que me va servir per aprendre moltíssim.
Mario Bross 8
Com que la idea era centrar-me en les decoracions, vaig decidir tornar a fer el mateix pastís que vaig fer amb el pastís dels Beatles: una coca de iogurt farcida de Nocilla.

Mario Bross 9

El pastís consta de tres pisos:

Mario Bross Cake Collage 2
  1. En primer pis trobam el pastís "de veres", una coca de iogurt farcida de Nocilla amb forma de canonada i coberta amb fondant verd per simular una de les típiques canonades del videojoc.
  2. El segon pis és un dummy (suro per a tartes) cobert amb fondant groc i un signe d'interrogació per simular uns dels blocs del joc.
  3. El darrer pis és un altre dummy (suro per a tartes) on es representen diferentes pantalles del videojoc.
  4. Damunt el pastís trobam una figura del Mario Bros feta amb fondant. Aquesta la va fer la meva germana mentres jo em vaig dedicar a fer tot el pastís. 
Mario 1

La va fer seguint aquest tutorial: 
Lloc original de les imatges i del tutorial:

Què volia aprendre quan vaig decidir fer aquest pastís?
  1. Trobar una marca de fondant que m'agradàs.
  2. Aprendre a estirar, aprimar i deixar ben llisa la capa base de fondant.
  3. Fer diverses formes i figures principalment en 2D.
  4. Cobrir una base quadrada.
  5. Esculpir un pastís per donar-li la forma que jo volia.
Mario Bross 2

Quines dificultats vaig trobar?
  • La calor, la humitat i el fondant no són gens amics... Pensant que ho vaig fer en ple mes de juliol vos podeu imaginar! El fondant s'aferrava per tot, era massa elàstic i s'arribava a rompre tot sol, es desferrava un pic ho tenia col·locat... Un desastre!
  • Com no tenia uns coneixements mínims em va costar molt fer les coses bàsiques: aprimar bé les capes base per cobrir la tarta de fondant, ajustar bé el fondant a les formes dels pastissos...
  • Quan volia tenyir el fondant ho vaig haver de fer en diferents moments perquè arribava un moment que no se podia manejar, l'havia de deixar "refredar" per tornar-lo a manipular.
Mario Bross 3

Què vaig aprendre?
  • Vaig provar moltes marques de fondant i vaig descobrir que cap és millor que una altra; segons sigui la vostra manera de pastar, la calor que tenen les vostre mans, la humitat de l'ambient... vos anirà millor una marca o una altra. Jo al final vaig trobar la meva ;)
  • Que per fer un bon pastís es necessita molta planificació: triar què volem fer tant de pastís com per a la decoració; fer el pastís, farcir-lo, cobrir-lo i fer les decoracions, és a dir, no es pot fer en un dia tot.
  • Que cobrir un pastís quadrat és molt més difícil que cobrir-ne un de rodó.
  • Que si feis feina amb el fondant damunt un "tapete" de plàstic no s'aferra i no necessitareu sucre en pols, farina de blat de moro (millor evitar-la ja que diuen que pot fermentar) o mantega vegetal per evitar que se vos aferri el fondant.
  • Que és molt divertit esculpir un pastís! Provau-ho! Ahh!! i no tireu les restes! Podeu fer Cake Pops, Trifles...
Mario Bross 10

Què vos recoman si voleu començar a aprendre a treballar el fondant?
  • Que compreu diferentes marques de fondant i les proveu. Aprofitau que de la majoria de marques venen formats petits a bon preu, així trobareu la que millor s'adapta a les vostres necessitats i no vos farà tanta peressa gastar si no vos va bé.
  • Que proveu damunt dummies (suros que imiten pastissos, aposta per a decorar) si el que voleu és practicar amb el fondant. Així no vos farà tanta peressa fer tot el procés (fer el pastís, refredar, farcir, cobrir...).
  •  El millor és comprar fondant blanc, marró, negre i vermell, els altres els podeu tenyir al vostre gust.
  •  Si necessitau tenyir fondant de color marró ho podeu fer amb... cacau en pols! El color marró és molt mal d'aconseguir però amb el cacau s'aconsegueix en un moment i a més, deixa una oloreta i un gustet a xocolata... mmmmm ;P
  •  Que vos animeu a fer proves, proves i més proves! I ja sabeu que si no vos surt a la primera... només són fallos dolços que vos podeu menjar! ;)
Mario Bross Flower

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada