Pàgines

29 de gen. 2014

Pastís dels Beatles

Després de fer el primer pastís amb fondant, varen passar un parell de mesos fins que en vaig fer un altre. Havíem de celebrar l'aniversari d'una fan dels Beatles, així que el tema estava clar!


Com encara no dominava gaire aquest tipus de pastissos, vaig cercar receptes per fer una coca aposta per als pastissos amb fondant. Aquest tipus de pastissos necessiten estar fets de coques fortes, que puguin aguantar el pes d'allò que volguem col.locar damunt, i al mateix temps, que no siguin secs. Després de llegir moltes pàgines vaig trobar una recepta molt bàsica, bona i que permet mil variacions: una coca de iogurt. La recepta original és de Tartas personalizadas, una pàgina on s'expliquen moltes coses sobre aquests pastissos, pegau-li una ullada!

INGREDIENTS (per a un motllo de 18cm)
- 3 ous.
- 1 iogurt (segons el gust d'aquest podrem variar el gust de la nostra coca).
- 200gr de sucre.
- 100gr d'oli de girasol (sí, són grams! Ho heu de pesar!).
- 170gr de farina normal o de rebosteria. 
- 1 sobre de llevat químic (15gr). 

COM HO FEIM?
1. Encalentim el forn a 180 graus.
2. Tamissam la farina i el llevat (això no és imprescindible però evita que mos trobem grums de farina o de llevat i ajuda a que la coca tengui més aire i, d'aquesta manera, ens quedarà més esponjosa).
3. Mesclam bé tots els ingredients.
4. Enfornam uns 30-40 minuts depenent del vostre forn. Sabreu que està llesta si la picau amb un escuradents o una broqueta i vos surt net.

Com volia una tarta alta vaig enfornar dues coques. Si no teniu dos motllos de la mateixa mida podeu fer servir els motllos (d'un sol ús) d'alumini que trobam a qualsevol supermercat. 

Un pic llesta i refredada podem passar a farcir la coca. Com no em volia complicar gaire en aquest pas, vaig decidir fer-ho amb Nocilla, que agrada a tothom i aguanta perfectament fora de la gelera. Amb l'ajuda d'un ganivet llarg vaig tallar les coques per la meitat i vaig unir els quatre trossos amb capes de Nocilla. 


Un pic farcida, la vaig cobrir tota de Nocilla perquè s'aferràs el fondant. Vaig estirar el fondant i quan el vaig col·locar damunt la coca vaig veure com era molt sec i es rompia (ho podeu veure a les imatges inferiors). Al final ho vaig dissimular com vaig poder però no va quedar gens bé.


Ara ja passam a fer les decoracions. Com tampoc em volia complicar massa fent figures difícils em vaig decidir pel 2D. Vaig cercar les lletres amb la forma típica dels Beatles (la podeu trobar aquí), la vaig instal·lar al meu ordinador, vaig escriure el missatge i el vaig ajustar a la mida del pastís i ho vaig imprimir. D'aquesta manera vaig poder retallar les lletres i les vaig usar de plantilla. 
Després vaig cercar les siluetes dels Beatles de quan travessen el pas de vianants, les vaig donar la mida adequada i les vaig imprimir. 

Ara ja només havia de posar la plantilla damunt fondant estirat de color negre i retallar-la amb l'ajuda d'un ganivet o d'una eina especial per a fondant, que és semblant a un ganivet, i que si voleu vos puc mostrar un altre dia. Sembla que aquest tipus de decoracions són molt fàcils però tant les lletres com les siluetes em varen dur molta feina.


Quan vaig tenir totes les lletres i les siluetes tallades les vaig deixar eixugar una estona per poder-les manipular millor i que no perdessin la forma i després ho vaig aferrar amb un poquet d'aigua damunt la capa de fondant i... El pastís estava llest!

Vos deix unes imatges perquè vegeu l'interior del pastís i que vos faci ganes fer-lo, encara que sigui sense fondant ;D




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada